Pozostałe

Agencja SEO, czy freelancer? Z kim lepiej współpracować?

Agencja SEO, czy freelancer? Z kim lepiej współpracować?

Rozpoczęcie działań SEO wymaga ustalenia budżetu oraz wyboru profesjonalnego partnera do współpracy. Właściciele firm często zastanawiają się, czy powierzyć pozycjonowanie freelancerowi, czy jednak zdecydować się na profesjonalną agencję. Każda z tych opcji ma swoje zalety, a różnice dotyczą przede wszystkim podejścia, zasobów oraz zakresu prowadzonych działań.

Ostateczna decyzja ma wpływ na jakość współpracy i skuteczność osiąganych wyników.

Agencja SEO – kompleksowa obsługa

Współpraca z agencją SEO to rozwiązanie dla firm, które oczekują wieloetapowego podejścia do pozycjonowania i chcą mieć pewność, że nad ich stroną będzie pracować zespół specjalistów z różnych dziedzin. Zaletą agencji jest dostęp do osób odpowiedzialnych m.in. za:

  • optymalizację techniczną,
  • tworzenie treści,
  • analizę danych,
  • budowanie profilu linków,
  • UX.

Dzięki temu strategia jest spójna, a poszczególne działania wzajemnie się uzupełniają i wzmacniają.

Większość agencji typu 360 LAB pracuje na podstawie jasno zdefiniowanych procedur i harmonogramów. Wysokie standardy dają klientowi poczucie bezpieczeństwa i przewidywalności.

Dużym atutem współpracy z agencją jest również ciągła obserwacja rynku, dostęp do profesjonalnych narzędzi i natychmiastowa reakcja na zmiany w algorytmach. Dzięki pracy zespołowej można skuteczniej eliminować błędy oraz szybciej wdrażać nowe rozwiązania… a te często przesądzają o sukcesie kampanii.

Freelancer – indywidualne podejście

Freelancerzy wyróżniają się z kolei dużym zaangażowaniem w projekt oraz elastycznością. Współpraca z jedną osobą przebiega zazwyczaj dość sprawnie, a komunikacja jest szybka i bezpośrednia. To dobre rozwiązanie dla mniejszych firm z ograniczonym budżetem, które dopiero zaczynają przygodę z SEO lub potrzebują działań na mniejszą skalę.

Z drugiej strony freelancer działa samodzielnie, a to niesie ze sobą pewne ograniczenia. Jedna osoba rzadko ma jednakowo rozwinięte kompetencje we wszystkich obszarach SEO. Dodatkowo, w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji (lub przy większym natężeniu zadań), freelancer może mieć ograniczone możliwości działania.

SEO: Agencja, czy freelancer – kogo wybrać

Decyzja o wyborze między freelancerem a agencją zależy od skali projektu, oczekiwań oraz tempa, w jakim firma chce osiągnąć efekty. Współpraca z agencją SEO daje dostęp do szerokiego zaplecza kompetencji i pozwala na prowadzenie bardziej zaawansowanych działań. Zespół specjalistów odpowiada za poszczególne etapy, przyczyniając się do szybszego wdrażania strategii i lepszego dopasowania rozwiązań do potrzeb firmy.

Freelancer sprawdzi się w projektach o mniejszej skali, w których potrzebne jest indywidualne podejście i większa elastyczność. Trzeba jednak liczyć się z tym, że zakres działań może być ograniczony, a możliwości rozwoju kampanii będą zależne od dostępności jednej osoby.

Przy bardziej wymagających projektach większe bezpieczeństwo i stabilność oferuje dobrze dobrana SEO agencja, która dysponuje zapleczem eksperckim i doświadczeniem w pracy z firmami o różnych profilach.