„Przejawy dyskryminacji i rasizmu”

lokalizacja:
Przedmieście Oławskie
data:
2014
zespół:
Paweł Wojdylak
współpraca:
Gimnazjum nr 3

Na okoliczność projektu realizowanego z inicjatywy uczniów Gimnazjum nr 3 opracowaliśmy wspólnie z nimi minipublikację dokumentującą przejawy dyskryminacji i rasizmu w przestrzeni Przedmieścia Oławskiego.

Gimnazjaliści postanowili odnowić bramę wejściową do budynku przy ul. Więckowskiego 21 – przechodząc tędy do szkoły, codziennie zauważali ordynarne i pełne wulgaryzmów hasła. Z tej inicjatywy zrodził się szerszy projekt edukacyjny ukierunkowany na  problem dyskryminacji i jej dotkliwych przejawów. Uczniowie mieli okazję przyjrzeć się treści graficiarskich haseł, które pojawiają się na murach w ich otoczeniu. W ciągu krótkiego, zaledwie półgodzinnego spaceru po osiedlu byli w stanie stworzyć obszerną dokumentację zdjęciową – niestety, przykre i niecenzuralne motywy nie wymagały poszukiwań.

Na podstawie materiałów przygotowanych przez uczniów opracowaliśmy niewielką publikację, która – choć nie wyczerpuje tej złożonej tematyki – daje wyobrażenie skali problemu i uwrażliwia na przejawy negatywnego traktowania odmienności, wskazuje jego rodzaje, podsumowuje wnioski z projektu.

Zaangażowanym młodym ludziom gratulujemy aktywnej postawy i wzięcia spraw w swoje ręce! A w książeczce do pobrania poniżej prezentujemy efekty ich pracy.

data publikacji:
30/04/2014
zobacz też:

Sieć połączeń między kwartałami
Przedmieście Oławskie

Sieć połączeń między kwartałami

  • Sieć połączeń
  • /
  • Strategie i opracowania
  • /

W osiedlach ciasno zabudowanych rozległymi kwartałami piesi zwyczajowo i intuicyjnie poruszają się „na skróty” – podwórka łączą się z systemem ulic w spójną sieć szlaków. Wykształcone są przede wszystkim przez samych mieszkańców, którzy najlepiej wiedzą, które przejścia czy bramy są otwarte i prowadzą do obranego celu. Stąd też stały ruch w podwórkach. Właściwe wydaje się jego uwzględnienie w działaniach podejmowanych w przestrzeni osiedla, tak by odbywał się w sposób bezpieczny i komfortowy. Jak to zrobić?

<< wstecz