Przejście bramne

lokalizacja:
Przedmieście Oławskie
data:
2015
zespół:
Grażyna Adamczyk-Arns, Emilia Grotowska, Hanna Gurzęda, Karolina Wiatrzyk, Paweł Wojdylak, Piotr Seredyński
współpraca:
Gimnazjum nr 3, Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o.

Do poprawy jakości życia w mieście może przyczynić się każdy – to przecież mieszkańcy znają najlepiej swoje otoczenie, potrafią opisać jego deficyty i określić niezauważalne z zewnątrz potrzeby. Inicjatywy i starania oddolne są niezwykle ważnym impulsem do kolejnych zmian i stanowią zachętę dla innych mieszkańców do podobnych przedsięwzięć.

Razem ze spółką Wrocławskie Mieszkania wspieraliśmy autorski projekt uczniów z Gimnazjum nr 3, którym od dawna przeszkadzały pełne wulgaryzmów i brudu ściany w przejściach bramnych budynków w najbliższym otoczeniu szkoły. W ramach walki z przejawami rasizmu i dyskryminacji wyrażonymi w obraźliwych grafficiarskich hasłach gimnazjaliści postanowili odnowić bramę wejściową budynku przy ul. Więckowskiego 21. Ściany przejścia zostały ponownie otynkowane i zagruntowane, a rasistowskie napisy zamalowane przez samych uczniów. Tym samym brama odzyskała blask, a codzienna droga do szkoły uwolniła się od obraźliwych treści. Młodzież za zaangażowanie i społeczną postawę otrzymała natomiast od spółki Stadion Wrocław bilety na najbliższy mecz Śląska Wrocław.

Liczymy na kontynuację takich działań i gorąco do nich zachęcamy!

data publikacji:
25/05/2015
zobacz też:

Sieć połączeń między kwartałami
Przedmieście Oławskie

Sieć połączeń między kwartałami

  • Sieć połączeń
  • /
  • Strategie i opracowania
  • /

W osiedlach ciasno zabudowanych rozległymi kwartałami piesi zwyczajowo i intuicyjnie poruszają się „na skróty” – podwórka łączą się z systemem ulic w spójną sieć szlaków. Wykształcone są przede wszystkim przez samych mieszkańców, którzy najlepiej wiedzą, które przejścia czy bramy są otwarte i prowadzą do obranego celu. Stąd też stały ruch w podwórkach. Właściwe wydaje się jego uwzględnienie w działaniach podejmowanych w przestrzeni osiedla, tak by odbywał się w sposób bezpieczny i komfortowy. Jak to zrobić?

<< wstecz